Severní spojka usnadní průjezd Budějovicemi

Zdroj: Modré noviny, 29. února 2012

 

ČESKÉ BUDĚJOVICE – Desetitisícům řidičů vlekoucích se v kolonách po budějovické levobřežce a Strakonické může ulehčit cestu takzvaná Severní spojka. Nová silnice má spojit sídliště Vltava s Okružní ulicí přes okraj Nemanic. Její součástí je také podjezd pod železniční tratí v ulici A. Trägera a nový most přes řeku Vltavu. Vykoupit pozemky pro dopravní stavbu v krajském městě ale nebude snadné.

“Naším zájmem je urychlit výstavbu Severní spojky, proto pomáháme jejím investorům. Vyjednáváme podmínky s vlastníky pozemků, ale i s firmami, které sousedí se stavbou,” uvedl náměstek primátora Miroslav Joch.

Město považuje tuto silnici za prioritu. Slibuje si od ní odvést tranzitní dopravu ve směru východ – západ, a ulehčit tak vnitřnímu městskému okruhu až o třetinu.

“Nyní po levobřežní komunikaci ve směru na Písek a Strakonice proudí denně průměrně 37 až 40 tisíc aut, po Strakonické 42 až 46 tisíc a po Pražské 34 až 38 tisíc vozidel. Severní spojka může odvést až 20 tisíc aut,” vysvětlil Joch.

 

Severní spojka není žádná obří stavba, měří necelé 2,5 kilometru. Je ale zásadní pro zkvalitnění dopravy. “Je to jedna z nejdůležitějších silnic v rámci Budějovic i kraje. Odlehčí přetížené Strakonické, nepožene zbytečně tranzitní dopravu od Písku a Strakonic přes město a také umožní lidem z levobřežních sídlišť výjezd na Prahu přes nový most,” vypočítal šéf budějovické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl.

Aby řidičům skutečně pomohla, je podle projektantů nutné ji zprovoznit v časové vazbě na stavbu železničního koridoru i dálnice, protože má nabídnout i jednu z nájezdových tras na dálnici. Jenže to už se podle investora nestihne.

“Úsek dálnice Borek – Úsilné už bude do té doby dávno stát, na pokračování dálnice z Budějovic na Linec už máme územní rozhodnutí. Takže dálnice bude stát dřív než Severní spojka,” srovnává Pešl s tím, že plánovaná silnice nyní prochází procesem posuzování jejího vlivu na životní prostředí.

 

To má být hotové do konce roku, příští rok zadá investor vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí, pak budou následovat výkupy pozemků.

“Když vše půjde hladce, začneme stavět v roce 2018 a celou silnici za 700 milionů korun můžeme zvládnout za dvě až tři stavební sezony,” plánuje Pešl.

Stavba Severní spojky zahrnuje přebudování kruhového objezdu u Globusu, most přes Vltavu i pro chodce a cyklisty a vyústění nové silnice do ulice Roberta Bosche.

Nejsložitější částí stavby je křížení železnice a silnice v Kněžských Dvorech. V ulici A. Trägera je naplánován nový podjezd pod tratí do Nemanické a investorem této části za 300 milionů korun je Správa železniční a dopravní cesty.

Jenže jen v úseku od příjezdové cesty k firmě Robert Bosch po Pražskou má své budovy a pozemky 45 firem i obyvatel města. Nyní se střídají na radnici, aby z plánů zjistili, jak se jich nová stavba dotkne.

“Nebráním se tomu, aby se Nemanická vylepšila, teď připomíná trochu smetiště. Ale pro nás je klíčové, aby k nám mohli zákazníci přijet z Pražské a zůstalo nám parkování, kde je můžeme obsloužit,” podotkl Pavel Rindt, který má na Nemanické obchod s prodejem autobaterií a potřeb pro motoristy.


Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Skip to toolbar